Reportažas iš keleto parodų šiuolaikinio meno centre MAXXI Romoje

IMG_6468a

Nors į Romą keliautojai, turistai ir meno mylėtojai dažniausiai važiuoja pasigrožėti klasikiniu menu – Antikos, Renesanso ir Baroko šedevrais – šiame mieste lankomų vietų atras ir šiuolaikinio meno mėgėjai. Romoje veikia daugybė didesnių ir mažesnių galerijų, pristatančių tiek jaunus, tiek šiuolaikinio meno lauke garsius kūrėjus. Iš labiau žinomų vertėtų paminėti galerijas „Frutta“, „Monitor“, „1/9unosunove“, „Galleria Lorcan O’Neill“. Pastarojoje vis dar veikia žymios britų menininkės, Turnerio premijos laureatės Tracey Emin paroda. Romoje taip pat veikia ir platų galerijų tinklą visame pasaulyje išvysčiusi galerija „Gagosian“, įsikūrusi nuošalioje gatvelėje šalia Barberini rūmų, prašmatniame neoklasicizmo pastate.

Tačiau reikia perspėti – jei norėtumėte aplankyti būtent šias, nedideles privačias galerijas, neturėtumėte į Romą važiuoti rugpjūčio vidury. Paprastai nuo rugpjūčio 15 d. iki mėnesio galo galerijos atostogauja. Iš Romos, matyt dėl sunkiai pakeliamų karščių, išvyksta ir dauguma vietinių italų.

Visgi net ir šiuo laikotarpiu pamatyti šiuolaikinį meną pavyks – Romoje veikia net du, pakankamai dideli valstybiniai šiuolaikinio meno centrai MACRO (Museo d’Arte Contemporanea di Roma) ir MAXXI (Museo nazionale delle arti del XXI secolo di Roma). Nors abi institucijos įvardintos kaip muziejai, pastovių ekpozicijų nei viena, nei kita neturi. Priešingai, nuolat atidaromos naujos parodos, vienu metu – net keturios ar penkios. Muziejaus statusas matyt nurodo į abejų institucijų kaupiamas meno kūrinių kolekcijas, kurios panaudojamos kuruojant specifinės tematikos parodas (tarkim, MARCO šiuo metu veikia moterų menininkių paroda, kuriai kūriniai atrinkti iš muziejaus kolekcijos).

Parodų, o tuo labiau meno kūrinių – per daug, kad spaudžiant laikui būtų galima spėti kiekvieną įdėmiai apžiūrėti, o tuo labiau nufotografuoti. Tačiau norisi pasidalinti bent nedideliu vaizdiniu pasakojimu iš keleto šiuo metu MAXXI veikiančių parodų.

Viena jų – Laros Favaretto skulptūrinių objektų paroda „Good Luck“, kurioje rodomi menininkės sukurti kenotafai (simboliniai antkapiniai paminklai), dedikuoti be žinios dingusiems žmonėms, neretai – žinomiems kultūros veikėjams, kurių gyvenimai apipinti įvairiausiomis legendomis, dažniausiai pasibaigę neišaiškintu pasitraukimu iš viešojo gyvenimo. Daugiau informacijos apie parodą (anglų k.) rasite čia.

10

10a

10b

11

12

13

14

16

Antrajame nuotraukos aukščiau plane galima įžiūrėti kūrinį, priklausantį jau kitai parodai – retrospektyvai, skirtai vienam žinomiausių italų konceptualiojo meno atstovų Maurizio Nannucci, aktyviai kuriančio nuo 6-ojo dešimtmečio iki šiandien. Nannucci, kaip ir daugelio klasikinių konceptualistų, darbuose justi polinkis į lingvistinius tyrimus, domėjimasis vaizdo ir žodžio sąsajomis. Daugiau informacijos apie parodą (anglų k.) rasite čia.

1

2

3

4

6

7

8

9

Viršuje: šiuolaikinio meno centro MAXXI fasadas. Nuotraukos: Vytautas Paplauskas.

Komentarai